Dzirkstele.lv ARHĪVS

3 galvenās izmaiņas Google rezultātu attēlošanā

.

2021. gada 30. oktobris 00:00

43
3 galvenās izmaiņas Google rezultātu attēlošanā

Šogad Google solīja veikt ļoti lielas izmaiņas algoritmā, kas attēlo rezultātus Google meklētājā. Apskatīsim, kas tad ir galvenās izmaiņas, kas ir ietekmējušas vai var ietekmēt jebkuras mājaslapas atrašanos Google meklētāja vadošās pozīcijās.

Mākslīgā intelekta lomas palielināšana

Google turpina palielināt mākslīgā intelekta (AI) lomu Google rezultātu sakārtošanā - šī gada maijā tika veikts meklēšanas dzinēja uzlabojums, lai tas prastu vairāk saprast cilvēku reālo valodu. Līdz šim Google vairāk balstījās uz to, kā cilvēkiem būtu jārunā, tagad meklētājs labāk sapratīs reālo valodu.

Viens no pamatojumiem ir tāds, ka arvien vairāk tiek izmantoti balss meklējumi, attiecīgi notiek pielāgošanās Google lietotājam. Tas vēl noteikti neattiecas uz meklējumiem latviešu valodā, taču virziens ir skaidrs.

Lietotāju uzvedības faktori

Maijā notika visskaļāk izskanējušais meklētāja atjauninājums - Google paziņoja, ka turpmāk ņems vērā mājaslapas uzbūvi, cik tā ir ērti lietojama un kopumā draudzīga lietotājiem. Starp dažādiem faktoriem turpmāk tiks ņemts vērā:

  • mājaslapas ielādes ātrums
  • cik ātri notiek darbības mājaslapā
  • tehniskas problēmas u.c.

Nākotnē vajadzētu būt tā, ka meklējot informāciju Google meklētājā, mēs arvien retāk sastapsimies ar lēnām un nelietojamām mājaslapām.

Mēs, SEO aģentūra MarketMeNow, prognozējam arī, ka pavisam drīz Google meklētājs ņems vērā arī dažādas sertifikācijas, maksājumu procesoru un banku reitingus, lietojamības, sīkfailu, privātuma politikas un dažādu citu standartu pielietojumu mājaslapā.

Mājaslapas nosaukuma atjauninājums

Līdz šim mājaslapas īpašnieki definēja tās nosaukumu, kādu vēlas redzēt Google meklētājā. Šo izmaiņu Google pamato, ka ar to, ka daudzas mājaslapas neveido lapu nosaukumus vai arī tie ir neatbilstoši mājaslapas saturam, bieži vien manipulatīvi.

Ieviešot šo izmaiņu, tiek solīts “atvieglot” mājaslapas īpašnieku darbu, Google meklētājam pašam izlemjot, kāds ir atbilstošākais nosaukums. Tiesa gan daudzi vebmeistari sūdzas, ka apmeklētāju pieplūdums no Google meklētāja pēc šīs Google iejaukšanās ir samazinājies.

Kopumā secinām, ka Google virzās uz arvien lielāku automatizāciju un padara sarežģītāku algoritmu, kas sakārto mājaslapas Google rezultātu pozīcijās. Mājaslapas SEO optimizācija jeb mājaslapas padarīšana par Google meklētājam draudzīgāku joprojām ir aktuāls process, ja ir vēlme nokļūt vadošās Google pozīcijās, sevišķi augstas konkurences nišās. SEO pakalpojumus sniedz arī MMN aģentūra, kuras darbiniekiem ir vairāk nekā 10 gadu pieredze šajā sfērā.