Dzirkstele.lv ARHĪVS

Latvijas Pastam – problēmas ar piegādēm

Diāna Odumiņa

2021. gada 10. decembris 00:00

11
Latvijas Pastam –  problēmas ar piegādēm

Pēdējā laikā “Dzirksteles” abonenti Gulbenē sūdzas, ka pastkastē nav laikraksta “Dzirkstele” tā iznākšanas dienā. Cilvēki zvana redakcijai, pārmet, ka ir maksājuši naudu, abonējuši. Abonentus neapmierina atbilde, ka vainīgs Latvijas Pasts.

Vērsāmies VAS “Latvijas Pasts” un lūdzām komentēt situāciju. “Ņemot vērā Covid-19 izplatību, Latvijas Pasts jau 21.oktobrī publiski informēja, ka iespējami kavējumi gan klientu apkalpošanā, gan sūtījumu piegādēs. Slimības vai karantīnas rezultātā atsevišķās pasta nodaļās un piegādes punktos nākas uz laiku pilnībā nomainīt strādājošo sastāvu, aizstājot ar kolēģiem no citām struktūrvienībām vai piesaistot pagaidu darbiniekus. Tā rezultātā piegādes var būt apgrūtinātas. Izdevējiem, tajā skaitā laikraksta “Dzirkstele” izdevniecībai, informācija par potenciālajiem piegādes kavējumiem tika izsūtīta vēstulē 20.oktobrī,” saka “Latvijas Pasta” Vidzemes reģiona vadītāja Gunita Tomsone.

Uzskaita iemeslus, kāpēc ir kavēšanās

““Latvijas Pasts” pandēmijas laikā ne uz dienu nav pārtraucis savu darbību un mūsu darbinieki nodrošina gan sūtījumu piegādes, gan klientu apkalpošanu visā Latvijas teritorijā. Arī patlaban “Latvijas Pasts” turpina visu pakalpojumu sniegšanu, taču atkārtoti aicinām ņemt vērā, ka pakalpojumu sniegšanā un sūtījumu piegādē iespējami kavējumi gan ārkārtējās situācijas laikā noteikto drošības prasību, gan slimības izplatības dēļ,” skaidro G.Tomsone.

Viņa uzsver – “pašlaik būtiskākais uzdevums ir pasargāt darbiniekus, lai vispār varētu nodrošināt uzņēmuma darbības nepārtrauktību un attiecīgi – pasta sūtījumu, tajā skaitā abonēto preses izdevumu, piegādes”. G.Tomsone aicina iedzīvotājus “būt saprotošiem šajā no “Latvijas Pasta” neatkarīgu ārējo apstākļu diktētajā situācijā”. Pandēmijas apstākļos uzņēmums regulāri pārskata piegādes procesus un rīkojas atbilstoši aktuālajai situācijai, tomēr, turpinoties Covid-19 izplatībai, vīrusa negatīvā ietekme vēl joprojām atstājot iespaidu uz sūtījumu piegādēm.

“Lai panāktu darbinieku un klientu maksimālu aizsardzību, esam ieviesuši stingrākus pasākumus darbinieku un klientu drošībai, kas nozīmē arī maiņu darbu un līdz ar to – pakāpenisku un nevienmērīgu piegādes procesu, kas var neiekļauties iepriekš paredzētajos termiņos. Nodrošinot distancēšanos starp pastniekiem, “Latvijas Pasta” darbinieki uz darbu nāk atbilstoši īpaši izveidotam grafikam: daļa pastnieku darbu sāk no rīta ierastajā laikā, bet daļa – stundu vai divas vēlāk atkarībā no konkrētās nodaļas, kad pirmā pastnieku maiņa jau būs piegādē, tādējādi novēršot lielāku darbinieku grupu saskarsmi. Pateicoties šai sistēmai, mēs minimizējam darbinieku kontaktēšanās iespējas un spējam īstenot sūtījumu piegādes, ko varētu apdraudēt darbinieku inficēšanās un plaša kontaktpersonu loka noteikšana. Tomēr šie drošības uzlabojumi nozīmē piegāžu palēnināšanos un kavēšanos,” saka G.Tomsone.

Spiesti nomainīt piegādes darbiniekus

“Inficēšanās un noteikto kontaktpersonu loka paplašināšanās rezultātā “Latvijas Pastam” uz laiku nākas pilnībā nomainīt klientu apkalpošanas un piegādes štata darbiniekus, tādējādi noslogojot pārējās struktūrvienības, no kurām piesaistīt pagaidu darbiniekus, vai meklējot jaunus darbiniekus uz laiku. Tā kā darbinieku nomaiņa ir operatīvs process, jo saistīta ar epidemioloģiskās drošības pasākumu nekavējošu īstenošanu, jaunie darbinieki – pastnieki – tiek apmācīti darba gaitā, un arī tas neizbēgami rada traucējumus piegādēs. Piemēram, jaunajiem pastniekiem rekordīsā laikā ir jāizprot adresācijas sistēma noteiktā teritorijā, kas bieži var būt sarežģīta un nepārskatāma, tādējādi palēninot piegādes procesus,” stāsta G.Tomsone.

Viņa skaidro – bieži operatīvās piegādēs dodas arī pasta nodaļu vadītāji vai administrācijas darbinieki, taču arī šāds risinājums rada kavēšanos un vienmēr nebūs izmantojams.

Sūtījumu piegādes kavējumi konkrētajā teritorijā ir saistīti ar iepriekšminētajiem iemesliem, taču patlaban “Latvijas Pasts” ir radis risinājumu, lai piegāde no 8.decembra atjaunotos iepriekšējā režīmā. “Latvijas Pasts” aicina klientus jebkuru neskaidrību gadījumā saistībā ar uzņēmuma darbību vienmēr vērsties “Latvijas Pasta” klientu centrā pa tālruni 67008001, 27008001 vai e-pastu “info@pasts.lv”. “Būsim saprotoši un savstarpēji cieņpilni!” saka G.Tomsone.